Do agencji marketingowej można zgłosić się w dowolnym momencie, aby uzyskać lepszą widoczność w sieci. Może do tego dojść jeszcze na etapie projektowania strony internetowej, co pozwoli na zaplanowanie jej wyglądu oraz treści, w sposób spełniający wymogi SEO. Nie ma również problemu, aby działania pozycjonowania lub SEM rozpocząć dla istniejącej już witryny, czy e-sklepu.
Najczęściej zadawane pytania
Jakie dane muszę udostępnić agencji marketingowej w ramach współpracy?
W celu wypełniania swoich obowiązków agencja marketingowa musi mieć dostęp do danych dotyczących działania strony internetowej. Wszystko odbywa się w sposób bezpieczny dla klienta, ponieważ nie trzeba podawać haseł ani loginów. Wystarczy, że w Google Search Console oraz w Google Ads doda się kolejnego użytkownika, który może wykonywać analizę na koncie.
Za jaki czas mogę obserwować efekty działań agencji marketingowej?
Działania agencji marketingowej, to czasochłonny proces wymagający cierpliwości. Osiągnięcie zadowalających efektów zależy od wielu czynników, m.in. konkurencji i obecnej pozycji w wyszukiwarce. Dlatego na pierwsze wyniki można czekać od kilku tygodni nawet do kilku miesięcy.
Czym jest strategia marketingowa?
Strategia marketingowa polega na planowaniu skutecznych działań w odpowiedzi na potrzeby oraz możliwości danej firmy. W zależności od tego, jakie cele mają być osiągnięte, jakie potrzebne są do tego zasoby oraz rodzaje przeszkód napotkanych na drodze do sukcesu, powstaje sprecyzowana lista konkretnych zadań.
Czy agencja marketingowa tworzy strategię jeden raz?
Strategia ulega regularnym zmianom, które spowodowane są np. zmianami na rynku, nowo powstałą konkurencją, zmianą asortymentu, zmianą celów marki. Skuteczna strategia marketingowa dostosowuje się do sytuacji, w jakiej obecnie znajduje się firma.
Czy samej strategii marketingowej wystarczy?
Aby strategia weszła w życie, potrzebne są działania nie tylko ze strony agencji marketingowej, ale również samego klienta. Powinien on wprowadzać sugerowane przez specjalistów zmiany oraz aktywnie uczestniczyć w planowaniu kolejnych kroków rozwoju firmy. Dzięki temu możliwe jest udoskonalanie modelu współpracy, a tym samym wyprowadzanie marki na wysokie pozycje w wyszukiwarce.